پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
همایش بین‌المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع)

حوزه/ مسئول همایش بین‌المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع) گفت: متاسفانه علی رغم تمام اهمیتی که وجود پژوهش و تحقیق در باره زندگانی ائمه اطهار (ع)وجود دارد اما اقدام زیادی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری صبح امروز در همایش بین‌المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع) که در پژوهشگاه علوم  فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد، گفت: باید غبار مظلومیت را از چهره تاریخ ائمه اطهار(ع) را کنار زد.

وی گفت: خدا را باید شاکر بود که توفیق دوباره عنایت کرد تا  تاریخ زندگانی ائمه اطهار علیهم السلام را دوباره ورق زده و قدم هایی در این زمینه برداشته شود، متاسفانه علی رغم تمام اهمیتی که پژوهش و تحقیق درباره زندگانی ائمه اطهار (ع) دارد اما اقدام زیادی انجام نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری تاکید کرد:  در انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه برای رفع مظلومیت و زدون غبار مظلومیت از سیره اهل بیت(ع) این هدف تعیین شده و محققان حوزه تصمیم گرفتند تا  این چنین قدم هایی بردارند که سیره و زمانه زندگانی امام هادی(ع) مهمترین آنها بود.

مسئول همایش سیره و زمانه امام هادی (ع) تصریح کرد: 140 مقاله به همایش ارسال شده که از این بین 25 مقاله از  عراق و مابقی به زبان فارسی بوده همچنین این همایش، همایشی  دو مرحله ای است و مرحله دوم در شهر سامرا برگزار می شود و مجموعه مقالات نیز در 3 جلد منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بزودی فراخوان  همایش امام حسن عسکری(ع) نیز اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha